• Strona główna
  • Dokumenty
    • • Koncepcji Pracy Szkoły na lata 2015-2020
    • • Statut szkoły
    • • Kryteria ocen zachowania zał. 1
    • • Kryteria oceny zajęć edukacyjnych zał. 2
    • • Schemat powoływania klas sportowych zał. 3
    • • Procedury postepowania w sytuacjach kryzysowych zał. 4
    • • Procedura postępowania w sytuacji wypadku ucznia w SP 11 zał.5
    • • Program wychowawczo-profilaktyczny zał. 6
    • • Regulamin świetlicy SP 11 zał. 7
    • • Regulamin Biblioteki Szkolnej SP 11 zał. 8
    • • Zasady sprawowania funkcji wychowawcy zał. 9
    • • Upoważnienie do odbioru dziecka ze szkoły
    • • Regulamin przyznawania Medalu Dezyderego zał.10
    • • Regulamin podręczników SP 11 Poznań
  • Pracownicy
    • • Administracja
    • • Nauczyciele
  • Kalendarz roku szkolnego
  • Rada Rodziców
    • • Regulamin Rady Rodziców
    • • Działania Rady Rodziców
  • Kont@kt


  1. e-Dziennik RODZIC/UCZEŃ
  2. e-Dziennik LIBRUS nauczyciel
  3. Zasady naboru 2019/2020
  4. Administracja
  5. Aktualności
  6. Biblioteka
  7. Dokumenty szkolne
  8. e-gazetka
  9. Galeria
  10. Kalendarz roku szkolnego
  11. Kalendarz wydarzeń szkolnych
  12. Klasy I-III
  13. Kont@kt
  14. Koncepcja Pracy Szkoły na lata 2015-2020
  15. Konsulatacje
  16. Nasze działania
  17. O szkole
  18. Ogłoszenia Rady Rodziców
  19. Strefa ucznia
  20. Świetlica
  21. Aktualności świetlicy
  22. Przyjaciele szkoły
  23. Klasy sportowe
  24. Literacki zaułek
  25. Szkolne projekty
  26. Osiągnięcia
  27. Plan zamówień publicznych

 

199 dni

02420018

Regulamin Rady Rodziców

 

REGULAMIN
    RADY   RODZICÓW
 przy Szkole Podstawowej nr 11
im. Generała Dezyderego Chłapowskiego
w  Poznaniu
 
 
I. Postanowienia   ogólne.
 
1.     Rada Rodziców Szkoły Podstawowej nr 11 w Poznaniu działalność swą opiera na podstawie obowiązującej ustawy o systemie oświaty.
2.     Rada Rodziców jest jednym z organów szkoły działającym zgodnie z przyjętym przez szkołę statutem.
3.     Swoją działalność Rada Rodziców opiera na społecznej pracy członków.
 
 
 
II. Cele i zadania Rady Rodziców
 
1.        Celem Rady Rodziców jest reprezentowanie ogółu rodziców dzieci uczęszczających do szkoły, podejmowanie działań zmierzających do doskonalenia statutowej działalności szkoły, a także  wnioskowanie do innych organów szkoły w danym zakresie spraw.
 
2.        Zadania  Rady  Rodziców:
 
-         gromadzenie funduszy niezbędnych dla wspierania działalności szkoły a także ustalenie zasad użytkowania tych funduszy,
-         uzyskiwanie od dyrektora szkoły wszystkich informacji dotyczących regulaminów  oceniania, klasyfikacji i promowania uczniów,
-         uzyskiwanie od nauczycieli rzetelnej informacji na temat dziecka i jego postępów w nauce,
-         uzyskiwanie porad w sprawach wychowawczych  uczniów,
-         przekazywanie informacji o pracy Rady Rodziców na zebraniach klasowych,
-         reprezentowanie rodziców w kontaktach z dyrektorem i gronem pedagogicznym oraz występowanie z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw szkoły,
-         na wniosek dyrektora szkoły opiniowanie pracy nauczycieli ubiegających się o stopień awansu,
        -   udział w pracach komisji wyborczej w czasie konkursu na dyrektora
     Szkoły
       -   współdziałanie z innymi Radami Rodziców innych szkół
 
 
 
III. Organizacja i działanie Rady Rodziców.
 
1.       Zebranie rodziców  danej  klasy wybiera spośród siebie „ Klasową Radę Rodziców” składającą się  z 3 osób, tak aby można było utworzyć funkcję przewodniczącego, skarbnika i  sekretarza oraz w tajnym głosowaniu przedstawiciela do Rady Rodziców.
2.       W skład Rady Rodziców  wchodzi po jednym przedstawicielu rodziców z każdej klasy, tak aby można było wyłonić funkcje:
     
A/ przewodniczącego,
B/  2  wiceprzewodniczących  kl. 0-III i IV- VI
C/ skarbnika,
D/ sekretarza,
E/ przewodniczącego Komisji Rewizyjnej i  2 członków
            Prezydium Rady Rodziców dokonuje swego ukonstytuowania na swym
            pierwszym posiedzeniu.
           3. Po zakończeniu kadencji  Prezydium kończące kadencje składa
           sprawozdanie z działalności i rozlicza się z funduszy, na dzień 31sierpnia
           danego roku.
4. Członkowie Rady Rodziców, których dzieci opuściły szkołę podczas kadencji zostają zastąpieni przez przedstawicieli Klasowych Rad w wyborach uzupełniających.
 
 
 
 IV. Tryb podejmowania uchwał Rady Rodziców
 
1.     Uchwały podejmowane są na zebraniu   Rady Rodziców,  większością   głosów  przy  obecności co najmniej połowy składu.
2.     Uchwały są protokołowane   przez   sekretarza  Rady Rodziców.
 
 
 
V.  Ramowy plan pracy Rady Rodziców.
 
1. Zebranie Rady Rodziców może być zwołane  w każdym czasie na
    wniosek złożony do Prezydium Rady Rodz.: klasowych Rad Rodziców z
    co najmniej 1/3 ogółu klas, dyrektora szkoły i Rady Pedagogicznej.
        2. Na  zebraniu Rady Rodziców uchwały podejmowane są zwykłą
           większością  głosu,
3. Zebrania  Rady Rodziców zwołuje Przewodniczący Rady
      Rodziców  raz  w miesiącu. 
   4. Na zebrania  Rady Rodziców zapraszany jest dyrektor szkoły
     oraz inni pracownicy szkoły w zależności od potrzeb. 
    5. Zebrania  Rady Rodziców są protokołowane a odpowiedzialny
       za tę czynność jest sekretarz.
 
 
 
VI. Zasady gromadzenia i wydatkowania funduszy Rady Rodziców.
 
1.     Rada Rodziców gromadzi fundusze na wspieranie statutowej działalności  szkoły  z następujących źródeł:
a/ dobrowolne składki rodziców,
b/ wpłaty osób fizycznych, organizacji, instytucji, fundacji do których
     zwraca się  Rada Rodziców,
c/ z  imprez organizowanych przez Radę Rodziców dla społeczności
    lokalnej,
d/ z działalności gospodarczej.
2.     Wysokość składki ustala się na koniec każdego roku szkolnego, na  następny rok na zebraniu  Rady Rodziców .
Propozycję wysokości składki przedstawia dla całej szkoły  Rada Rodziców.
Przyjmuje się zasadę, że składka jest:
- dobrowolna,
- uiszczana na każde dziecko.
3.     Wydatkowanie środków Rady Rodziców odbywa się na podstawie „Planu finansowego” zatwierdzonego na każdy rok szkolny przez  Radę  Rodziców.
 
 
 
 VII. Obsługa  księgowo – rachunkowa środków finansowych Rady Rodziców.
 
1.     Do obsługi księgowo- rachunkowej funduszu Rady Rodziców, prowadzenia  księgowości oraz obsługi rachunkowej użytkowników funduszu zgodnie z zatwierdzonym planem finansowym- zatrudnia się  księgową. Szczegóły współpracy z księgową ( wynagrodzenie, zakres czynności ) ustala   Rada Rodziców.
2.     Rada Rodziców wyznacza skarbnika do pełnienia bezpośredniego nadzoru
nad pracą księgowego.
3.     Rada Rodziców zakłada w banku bieżący rachunek oszczędnościowo –
     rozliczeniowy w celu przechowywania na nim środków oraz dokonywanie
     bieżących wpłat, wypłat  i  przelewów.
 
 
 
VIII. Postanowienia  końcowe.
 
1. Rada Rodziców posługuje się pieczątką  podłużną o treści:
   
    „Rada Rodziców przy Szkole Podstawowej nr 11
     im. Gen. Dezyderego Chłapowskiego
     w Poznaniu, os. Wichrowe Wzgórze 119„
 
2. Regulamin wchodzi w życie po 10 dniach od daty  przyjęcia  przez Radę
       Rodziców.

 

Niniejszy serwis wykorzystuje pliki cookie. Korzystanie z serwisu oznacza akceptacje tego stanu rzeczy. [Zamknij]