- e-Dziennik RODZIC/UCZEŃ
- e-Dziennik LIBRUS nauczyciel
- Zasady naboru 2019/2020
- Administracja
- Aktualności
- Biblioteka
- Dokumenty szkolne
- e-gazetka
- Galeria
- Kalendarz roku szkolnego
- Kalendarz wydarzeń szkolnych
- Klasy I-III
- Kont@kt
- Koncepcja Pracy Szkoły na lata 2015-2020
- Konsulatacje
- Nasze działania
- O szkole
- Ogłoszenia Rady Rodziców
Strefa ucznia
- Świetlica
- Aktualności świetlicy
- Przyjaciele szkoły
- Klasy sportowe
- Literacki zaułek
- Szkolne projekty
- Osiągnięcia
- Plan zamówień publicznych
199 dni
02420018
Regulamin Rady Rodziców
REGULAMIN
RADY RODZICÓW
przy Szkole Podstawowej nr 11
im. Generała Dezyderego Chłapowskiego
w Poznaniu
I. Postanowienia ogólne.
1. Rada Rodziców Szkoły Podstawowej nr 11 w Poznaniu działalność swą opiera na podstawie obowiązującej ustawy o systemie oświaty.
2. Rada Rodziców jest jednym z organów szkoły działającym zgodnie z przyjętym przez szkołę statutem.
3. Swoją działalność Rada Rodziców opiera na społecznej pracy członków.
II. Cele i zadania Rady Rodziców
1. Celem Rady Rodziców jest reprezentowanie ogółu rodziców dzieci uczęszczających do szkoły, podejmowanie działań zmierzających do doskonalenia statutowej działalności szkoły, a także wnioskowanie do innych organów szkoły w danym zakresie spraw.
2. Zadania Rady Rodziców:
- gromadzenie funduszy niezbędnych dla wspierania działalności szkoły a także ustalenie zasad użytkowania tych funduszy,
- uzyskiwanie od dyrektora szkoły wszystkich informacji dotyczących regulaminów oceniania, klasyfikacji i promowania uczniów,
- uzyskiwanie od nauczycieli rzetelnej informacji na temat dziecka i jego postępów w nauce,
- uzyskiwanie porad w sprawach wychowawczych uczniów,
- przekazywanie informacji o pracy Rady Rodziców na zebraniach klasowych,
- reprezentowanie rodziców w kontaktach z dyrektorem i gronem pedagogicznym oraz występowanie z wnioskami i opiniami dotyczącymi wszystkich spraw szkoły,
- na wniosek dyrektora szkoły opiniowanie pracy nauczycieli ubiegających się o stopień awansu,
- udział w pracach komisji wyborczej w czasie konkursu na dyrektora
Szkoły
- współdziałanie z innymi Radami Rodziców innych szkół
III. Organizacja i działanie Rady Rodziców.
1. Zebranie rodziców danej klasy wybiera spośród siebie „ Klasową Radę Rodziców” składającą się z 3 osób, tak aby można było utworzyć funkcję przewodniczącego, skarbnika i sekretarza oraz w tajnym głosowaniu przedstawiciela do Rady Rodziców.
2. W skład Rady Rodziców wchodzi po jednym przedstawicielu rodziców z każdej klasy, tak aby można było wyłonić funkcje:
A/ przewodniczącego,
B/ 2 wiceprzewodniczących kl. 0-III i IV- VI
C/ skarbnika,
D/ sekretarza,
E/ przewodniczącego Komisji Rewizyjnej i 2 członków
Prezydium Rady Rodziców dokonuje swego ukonstytuowania na swym
pierwszym posiedzeniu.
3. Po zakończeniu kadencji Prezydium kończące kadencje składa
sprawozdanie z działalności i rozlicza się z funduszy, na dzień 31sierpnia
danego roku.
4. Członkowie Rady Rodziców, których dzieci opuściły szkołę podczas kadencji zostają zastąpieni przez przedstawicieli Klasowych Rad w wyborach uzupełniających.
IV. Tryb podejmowania uchwał Rady Rodziców
1. Uchwały podejmowane są na zebraniu Rady Rodziców, większością głosów przy obecności co najmniej połowy składu.
2. Uchwały są protokołowane przez sekretarza Rady Rodziców.
V. Ramowy plan pracy Rady Rodziców.
1. Zebranie Rady Rodziców może być zwołane w każdym czasie na
wniosek złożony do Prezydium Rady Rodz.: klasowych Rad Rodziców z
co najmniej 1/3 ogółu klas, dyrektora szkoły i Rady Pedagogicznej.
2. Na zebraniu Rady Rodziców uchwały podejmowane są zwykłą
większością głosu,
3. Zebrania Rady Rodziców zwołuje Przewodniczący Rady
Rodziców raz w miesiącu.
4. Na zebrania Rady Rodziców zapraszany jest dyrektor szkoły
oraz inni pracownicy szkoły w zależności od potrzeb.
5. Zebrania Rady Rodziców są protokołowane a odpowiedzialny
za tę czynność jest sekretarz.
VI. Zasady gromadzenia i wydatkowania funduszy Rady Rodziców.
1. Rada Rodziców gromadzi fundusze na wspieranie statutowej działalności szkoły z następujących źródeł:
a/ dobrowolne składki rodziców,
b/ wpłaty osób fizycznych, organizacji, instytucji, fundacji do których
zwraca się Rada Rodziców,
c/ z imprez organizowanych przez Radę Rodziców dla społeczności
lokalnej,
d/ z działalności gospodarczej.
2. Wysokość składki ustala się na koniec każdego roku szkolnego, na następny rok na zebraniu Rady Rodziców .
Propozycję wysokości składki przedstawia dla całej szkoły Rada Rodziców.
Przyjmuje się zasadę, że składka jest:
- dobrowolna,
- uiszczana na każde dziecko.
3. Wydatkowanie środków Rady Rodziców odbywa się na podstawie „Planu finansowego” zatwierdzonego na każdy rok szkolny przez Radę Rodziców.
VII. Obsługa księgowo – rachunkowa środków finansowych Rady Rodziców.
1. Do obsługi księgowo- rachunkowej funduszu Rady Rodziców, prowadzenia księgowości oraz obsługi rachunkowej użytkowników funduszu zgodnie z zatwierdzonym planem finansowym- zatrudnia się księgową. Szczegóły współpracy z księgową ( wynagrodzenie, zakres czynności ) ustala Rada Rodziców.
2. Rada Rodziców wyznacza skarbnika do pełnienia bezpośredniego nadzoru
nad pracą księgowego.
3. Rada Rodziców zakłada w banku bieżący rachunek oszczędnościowo –
rozliczeniowy w celu przechowywania na nim środków oraz dokonywanie
bieżących wpłat, wypłat i przelewów.
VIII. Postanowienia końcowe.
1. Rada Rodziców posługuje się pieczątką podłużną o treści:
„Rada Rodziców przy Szkole Podstawowej nr 11
im. Gen. Dezyderego Chłapowskiego
w Poznaniu, os. Wichrowe Wzgórze 119„
2. Regulamin wchodzi w życie po 10 dniach od daty przyjęcia przez Radę
Rodziców.