Uczniowie klasy 5 przystąpili do realizacji programu edukacyjnego „Misja Kieszonkowe” organizowanego przez BNP Paribas.
Celem programu jest nauka odpowiedzialnego dysponowania przez dzieci „kieszonkowym” i przekazanie uczniom wartościowej wiedzy z zakresu edukacji finansowej, która przełoży się na pozytywne nawyki w dorosłym życiu.
Podczas pierwszych zajęć uczniowie i uczennice dowiedziały się o metodzie projektu, na czym będzie ona polegała i na jaki temat będzie realizowana. Na kolejnych zajęciach gościł ekspert, który „sprzedał nam know how” tworzyć własny biznes. Dowiedzieliśmy się jak wyzwolić w sobie „gen przedsiębiorczości” Na kolejnych zajęciach projektowaliśmy własne biznesy. Ale żeby założyć firmę, trzeba zainwestować. W kolejnym tygodniu wybraliśmy się więc do banku BNP Paribas. Na spotkaniu z ekspertką od spraw finansów rozmawialiśmy o oszczędzaniu, kieszonkowym, jak bezpiecznie korzystać z konta, na co zwrócić uwagę wypłacając pieniądze, z czym wiąże się branie kredytu, co to jest płatność zbliżeniowa. Dowiedzieliśmy się, gdzie ukryty jest podatek Belki, co to jest Gpay i scamming. A wiedzieliście, że blik wymyślili Polacy? I że różnica miedzy Visa i Mastercard jest taka jak między Pepsi i Coca-Colą? Mówiliśmy, co rozumiemy pod pojęciem: kieszonkowe i dyskutowaliśmy, po co nam pieniądze. Zobaczyliśmy, jak zapisuje się nasze dane na karcie. Na zakończenie chętni brali udział w konkursie, kto najwięcej zapamiętał. Filip wygrał bidon. Kolejnym etapem projektu była praca w grupach nad przygotowaniem prezentacji dotyczących naszych pomysłów na biznes. A potem przećwiczenie prezentacji na forum klasowym. Ostatnim etapem była prezentacja pomysłów przed kolegami i koleżankami z innych klas piątych i szóstych. Po których widzowie i widzki mogli zadawać pytania o szczegóły. Z plakatów została przygotowana wystawa, którą aktualnie można oglądać w holu szkoły.