Tydzień temu zakończył się roczny cykl zajęć TUS – trening umiejętności społecznych, skierowany dla klas 1-3.
Zajęcia odbywały się w małej i stałej grupie a ich głównym celem było:
- wspieranie i budowanie relacji rówieśniczych
- rozpoznawanie i wzmacnianie swoich mocnych stron i talentów
- poszukiwanie akceptowalnych społecznie form radzenia sobie w relacjach
z rówieśnikami - wzmacnianie samooceny i poczucia własnej wartości
Jak to wyglądało w praktyce?
Dzieci nabywały nowych kompetencji społecznych poprzez dzielenie się swoimi doświadczeniami, refleksjami, ćwiczeniami z zakresu dramy i pantomimy. Brały udział w wyzwaniach zespołowych oraz grach interakcyjnych.
Wykorzystywane były metody wspierające obszar emocjonalno-społeczny, takie jak:
- Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
- Burza mózgów
- Drama
- Trening uważności
- Praca w kręgu
Największym jednak atutem zajęć, były cenne doświadczenia dzieci, związane z ich pomysłami, szukaniem rozwiązań, przynależnością, empatią i docenieniem siebie i innych w grupie.
Paulina Postaremczak
Wychowawca i terapeuta TUS